تماس با ما :
09129746949
02122687344 - 02122689195

آموزش مسواک زدن صحیح کودکان

مسواک زدن در کودکان

آموزش مسواک زدن صحیح کودکان مسواک زدن در کودکان، به یک چالش بزرگ تبدیل شده و روش های زیادی برای ترغیب کودک پیشنهاد می شود که دراین مقاله از دکتر قدیمی ( متخصص دندانپزشکی کودکان ) به برخی از موثر ترین آنها می پردازیم. نخستین سوالی که خیلی از والدين از دندانپزشک متخصص کودکان می پرسند این است که، بهترین زمان شروع مسواک زدن درکودکان از چه زمانی است؟! در پاسخ مي توان گفت نظر متخصصان دندانپزشکی اطفال این است که هنگامي كه اولین دندان های فرزندتان درحال درآمدن است، می توانید آنها را با یک تکه گاز یا دستمال مرطوب تمیز کنید. بهترین زمان شروع مسواک زدن کودکان از زمان رویش دندانهای شیری حدود ۶ ماهگی است. پس از رویش دندان‌های شیری، لازم است این دندان‌ها حداقل دو بار در روز با استفاده از مسواک دارای موهای نرم و آب شستشو داده شوند. در صورتیکه کودکتان بالای 3 سال دارد، دندانهای کودکتان را یکبار صبح و یکبار شبها قبل از خواب با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. طول زمان مسواک زدن برای کودک حداقل یک دقیقه است. والدین گرامی فراموش نکنید که ؛ کودکان تا سن هشت سالگی به کمک والدین برای مسواک زدن نیاز دارند.

آموزش صحیح مسواک زدن برای کودکان

«راهکار های پیشنهادی برای جلب همکاری کودک برای مسواک زدن» نظر دندانپزشک متخصص کودکان این است که:
  • ۱- به كودكان اجازه دهيد  قبل از شما، ابتدا خودشان دندان هایشان را مسواك بزنند و سپس شما براي آنها مسواك بزنيد.
  • ۲- در کودکانی که اجازه مسواک زدن نمی دهند گاهی بهترين زمان مسواك كردن دندان ها در زمان خواب ميباشد.
  • ۳- مسواک زدن را بطور دو جانبه انجام دهيد بدين صورت كه در ابتدا اجازه دهيد كودك دلبندتان دندان هاي شما را مسواك كند و سپس شما دندان ها كودكتان را مسواك كنيد.
  • ۴- اجازه دهيد كودك دلبندتان در خريد مسواك خودش رنگ و شكل  مورد علاقه اش را انتخاب نمايد.
  • ۵- براي هر بار مسواك زدن صحيح و خودداري نکردن کودک از مسواك، از جوایز و شيوه هاي تشويقي مناسب استفاده نماييد.
منبع

نوشته شده توسط :

دسته :

مقالات

برچسب ها :

تاریخ : 20 تیر،1397 ساعت : Notice: Undefined variable: d in /home/drsaragh/domains/drsaraghadimi.ir/public_html/wp-content/themes/bootstrap-6-1396/single.php on line 49 ۱:۱۶ ق٫ظ