تماس با ما :
09129746949
02122687344 - 02122689195

مراقبت های بهداشتی 0 تا…

مراقبت های بهداشتی 0 تا 12 سال

مراقبتهای دهان و دندان در نوزادي(٠تا١سالگى)👶🏼👶🏻 یا Infancy به گفته دکتر قدیمی ( متخصص دندانپزشکی کودکان ) :

1) با رویش اولین دندان شيرى مسواک زدن توسط والدین باید آغاز شود.

2) پیش از رویش دندان هاى انتهايى( کرسی ) می توان از مسواك انگشتى براى تميز كردن استفاده كرد.

3) اولين ملاقات دندان پزشكى در كودك بهتر مى باشد در حدود زمان رويش اولين دندان باشد و اين ملاقات ديرتر از ١٢ ماهگى صورت نگيرد. 4) پيش از رويش دندان ها بهتر است كودك را در آغوش گرفته و توسط يك گاز مرطوب لثه ها را تميز نماييد.

نوپاها( ۱ تا ۳ سالگی ) 👶🏼👶🏻Toddlers:

1) از مسواک نرم برای مسواک زدن استفاده شود..

2) والدین مسئول رعایت بهداشت دهان کودک خود هستند و در صورتی که ابتدا کودک برای خود مسواک میزند بعد از کودک والدین وظیفه نظارت و مسواک زدن دوباره برای کودک را دارند.

 3) کودکان به دلیل بلعی که انجام میدهند استفاده از خمیر دندان توصیه نمیشود و در صورت خاص بودن شرایط و داشتن استعداد پوسیدگی زیاد(با توجه به تشخیص پزشک) استفاده از آن به اندازه یک عدد برنج بلا مانع است

پیش دبستانی(۳ تا ۶ سالگی) 👧🏻🧒🏽Preschool:

1) مسئولیت اصلی رعایت بهداشت دهان کودک در این سن به عهده والدین میباشد و در صورتی که ابتدا کودک برای خود مسواک میزند بعد از کودک والدین وظیفه نظارت و مسواک زدن دوباره برای کودک را دارند.

2) بدلیل بلعی که کودکان انجام میدهند امکان بلعیدن فلوراید موجود در خمیردندان برای آنها وجود دارد و توصیه میشود که اگر خمیردندان فلوراید دار استفاده میکنند به اندازه یه نخود کوچک باشد.

3) در این سن اگر فاصله بین دندان ها بسته شده باشد بخصوص در دندان های انتهایی(آسیا)نخ دندان زدن هم باید به اقدامات شما جهت رعایت دهان کودک خود اضافه شود.

سن مدرسه(۶ الی ۱۲ سالگی) 👩👦🏼School age:

1) در این سن مسئولیت پذیری کودک افزایش می یابد و باید به جای مسواک زدن برای کودک خود روی انجام دادن آن نظارت داشته باشید .

2) در اين رده سنى بخصوص ٩الى١٢سالگى کودک کم کم توانایی نخ دندان کشیدن را هم پیدا میکند.

3) از این سن به بعد که دیگر نگرانی ای در مورد بلع کودک وجود ندارد. كودك مى تواند از دهانشویه حاوى فلورايد استفاده نمایید.

منبع

نوشته شده توسط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاریخ : 19 مهر،1397 ساعت : Notice: Undefined variable: d in /home/drsaragh/domains/drsaraghadimi.ir/public_html/wp-content/themes/bootstrap-6-1396/single.php on line 49 ۹:۳۹ ق٫ظ