تماس با ما :
09129746949
02122687344 - 02122689195

عوارض آمپول بی حسی دندان کودکان

عوارض آمپول بی حسی دندان کودکان

بی حسی دندان کودکان گاز گرفتگی لب را به همراه خواهد داشت که در این مطلب از دکتر قدیمی به آن می پردازیم عوارض ناشی از تزریق بی حسی در کودکان

عوارض آمپول بی حسی دندان

دندانپزشکان اطفال براین باورند که یکی از عوارض شایع بعد از انجام بی حسی در کودکان، جویدن  بافت نرم  لب یا داخل گونه  و زبان توسط کودک است. که باعث ایجاد یک زخم سفید رنگ در سطح داخل لب یا گونه به همراه تورم می شود. دکتر قدیمی (دندانپزشک اطفال) می گوید : به توصیه های دندانپزشک کودک خود برای پیشگیری از این مشکلات که شامل گاز گرفتگي لب و گونه می باشد توجه فرمایید:
  • ۱. بافت نرم در سمت تزريق، براي بیشتر از يك ساعت بي‌حس خواهد بود. لطفا دقت کنید که  پنبه ای که در دهان كودك قرار گرفته در محلی مناسب است تا فرزندتان نتواند  بطور سهوی و یا عمدی بافت بی حس دهان خود را گاز بگيرد.
  • ۲. احتمال گاز گرفتگی در بي‌حسي فك پايين  بیشتر از فک بالا است. و از زمان زدن بی حسی تا ۱ الی ۲ ساعت پس از آن کودک باید تحت نظر باشد.
  • ۳. در زمان بی حس بودن بافت نرم در ناحیه تزریق، کودک چیزی نخورد.
عوارض آمپول بی حسی دندان :ممکن است تصور كنید كه علت اين زخم،   عفونت ناشی از  مصرف وسایل غیر استریل و آلوده  و یا سوختگی ناشی از برخورد وسایل داغ حین کار در مطب بوده که كاملاً اشتباه است و فقط نتيجه عدم مراقبت از كودك در زمان بي‌حس بودن لب و زبان، مي‌باشد. در صورت گاز گرفتگی لب و گونه در کودکان پس از بی حسی دندان کودکان موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:
  • -در بیشتر موارد احتیاجی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست.
  • -ناحیه زخم را با آب نمک یا سرم ولرم، تمیز نگه دارید.
  • – بهبودی کامل زخم و تورم ناشی از جویدن، حدود ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد.
عوارض آمپول بی حسی دندان توصیه: در صورت نگرانی و ناراحتی با متخصص دندانپزشکی کودکان خود تماس بگیرید و از آن ‌ها وقت معاینه درخواست نمایید.

نوشته شده توسط :

تاریخ : 19 آذر،1399 ساعت : Notice: Undefined variable: d in /home/drsaragh/domains/drsaraghadimi.ir/public_html/wp-content/themes/bootstrap-6-1396/single.php on line 49 ۱:۰۷ ق٫ظ