تماس با ما :
09129746949
02122687344 - 02122689195

خمیر دندان چیست و چرا از آن استفاده کنیم..

خمیر دندان چیست و چرا از آن استفاده کنیم

خمیر دندان مناسب
خمیر دندان: نظر دکتر قدیمی ( متخصص دندانپزشکی کودکان ) و متخصصان دندانپزشکی این است که خمیردندان نه تنها به دلیل داشتن مواد ساینده به همراه مسواک سطح دندان را تمیز می کنند بلکه در انواع فلورایددار وجود فلوراید نقش ضد پوسیدگی خمیردندان را افزایش می دهد. طبق نظر متخصصان دندانپزشکی اطفال استفاده دو بار در روز از خمیردندان حاوی فلوراید و نیز شستشوی دهان با مقادیر کم آب پس از مسواک زدن تأثیر خمیردندان را در کاهش پوسیدگی تقویت می کند. بنابراین بهتر است پس از مسواک زدن با خمیردندان حاوی فلوراید دهان را خیلی شستشو ندهیم.. خمیر دندان مناسب: مواد خمیردندان کودکان متناسب با سن آن‌ها ساخته شده است. علت استفاده از خمير دندان متناسب با سن و كاربرد آن براي كودك شامل موارد زير مي باشد:
  • ١) دندانهای کودک تمیز شوند
  • ٢) سالم باقی بمانند
  • ٣) عارضه خاصی برای کودک نداشته باشد.
در کودکان زیر ۲ سال بهتر است از خمیر دندان استفاده نشود. در کودکان ۲ تا ۳ سال به اندازه یک دانه برنج از خمیر دندان استفاده شود. برای کودکان بالای ۳ سال، بهتر است از خمیردندان مخصوص کودکان  به اندازه یک نخود کوچک استفاده کرد که میزان فلوراید کمتری از خمیردندانهای بالغین دارد.
منبع

نوشته شده توسط :

دسته :

مقالات

برچسب ها :

تاریخ : 21 تیر،1397 ساعت : Notice: Undefined variable: d in /home/drsaragh/domains/drsaraghadimi.ir/public_html/wp-content/themes/bootstrap-6-1396/single.php on line 49 ۱:۱۹ ق٫ظ